Проект: “Българо-гръцко партньорство чрез подкрепа, услуги и решения за насърчаване на открит регионален екип ” (Акроним: Bulgarian-Greek PASSPORT)
Финансираща програма: Програма за европейско териториално сътрудничество Гърция – България 2007 - 2013
Приоритет по Програмата, по която е финансиран: Приоритетна ос 3: Конкурентоспособност и човешки ресурси
Мярка от Програмата, по която е финансиран: Специфична цел 3.2: Насърчаване на предприемачеството и дейности в подкрепа на преструктуриранто на икономиката
Бенефициент: РСО "Марица" (водещ партньор); Партньори: Община Хасково, Местно сдружение на общините и общностите „Еврос”, Индустриална асоциация на източна Македония
Община (по изпълнение на проекта, не по регистрация на бенефициента): общините на територията на Област Хасково, Еврос и Кавала
Период на изпълнение: 14/03/2011 - 13/04/2013
Общ одобрен бюджет на инвестицията: 1 049 030 евро
Размер (%) на европейско съ-финансиране: 85 %
Размер (%) на национално съ-финансиране: 15 %
Размер (%) на собствено съ-финансиране: 0 %
Кратко описание на дейностите по проекта:
1. Изграждане на българо-гръцки бизнес инкубатор на територията на област Хасково
2. Създаване на три инфо точки за бизнес информация в областите Хасково, България, префектура Еврос, Гърция и префектурата на Кавала, Гърция
3. Събития
Ремонтиране и оборудване на сградата, където ще бъде разположен българо-гръцкия бизнес
Проучване на пазара за за избор на клиентите на бизнес инкубатора в България и Гърция
Организиране на обучения на работещите в бизнес инкубатора, създаване на интернет – сайт
Създаване и промоциране на бизнес каталог с фирмите, работещи на територията на общините – партньори
Организиране на конференция за трансгранично развитие с 50 участника, организиране на окончателен форум за трансгранично развитие
Шест редовни заседания на Съвета на управителите на бизнес инкубатора
Три срещи на партньорите по проекта
4. Издания и комуникационни средства:
Създаване на бизнес каталог с всички регистрирани фирми на територията на общините - партньори
Каталог с инвестиционните възможности/проекти на общините
5. Популяризиране на проекта:
Работа с медиите – 20 публикации в България и Гърция
Промоционални материали, представящи проекта – USB – устройства, брошури, информационни табла, презентационни папки
6. Развитие на механизъм за осигуряване на бъдещата издръжка на центъра